Onroerende voorheffing en andere belastingen in Brussel
De belastingen op de kantoorgebouwen in de hoofdstad Brussel worden beïnvloed door de reorganisatie van de gewestelijke administraties. Daarnaast bevriest de COVID-19-crisis de bouw en veroorzaakt het een verlies aan inkomsten voor investeerders. Wat zijn uw mogelijkheden voor actie in een dergelijke uitzonderlijke situatie?
Sinds januari 2018 zijn de bijdragen geregionaliseerd en in februari 2020 is het beheer van het kadaster geherstructureerd, met mogelijke nieuwe functies op het gebied van onroerendgoedbelasting.
Bovendien heeft de inperking die is ingesteld om de pandemie van het coronavirus in te dammen, de bouwsector bevroren, waardoor de verwerking van de vergunningen is opgeschort, de verzending aanslagbiljetten is vertraagd en er dus een aanzienlijke winstderving voor de investeerders is ontstaan. Kan men zich in het Brussels Gewest beroepen op improductiviteit (afschaffing) of overmacht?
Zijn er in dit verband nog steeds fiscale optimalisaties mogelijk?
Tijdens een webinar op woensdag 29 april hebben Laurie Pilo, Managing Director van Ayming Belgium en Alexandra Dryjski, Senior Manager Finance Performance , gespecialiseerd in vastgoedbelastingen, deze onderwerpen samen behandeld.
(Her)bekijk het webinar (in het Frans)
Download de whitepaper in het Nederlands
De experts
Agenda
- Over welke belastingen gaat het?
- Brussel vs. de rest van België: vergelijking van de onroerende voorheffing en andere vastgoedbelastingen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ten opzichte van de andere gewesten.
- Welke middelen kunt u in deze uitzonderlijke situatie gebruiken om het gewicht van uw onroerendgoedbelasting te verminderen?
- Q&A
Geen reacties